Školní vzdělávací program   ---- ZÁLOŽKA JE V ÚPRAVĚ

Na tomto místě si můžete stáhnout nebo se podívat na dokumenty Śkolní vzdělávací program pro Mateřskou školu a také pro Základní školu, Školní řád a jeho dodatky.

 

školní řád mateřské školy - platný od 1. 9. 2023.pdf (284506)

ŠVP pro MŠ od 1. 9. 2023.pdf (935707)

 

ŠVPZŠ_od 1. 9. 2022.doc (1778176)

ŠVP ZV od 1.9.2017-DODATEK- oblast TV.odt (17380)

 

ŠVP pro ŠD od 1. 9. 2022 finish (1).pdf (388987)

 

 

 
 

Vzdělávací obsah vyučovacího předmětu


 

 

 

 

 

Provozní řád školy

 

Základní údaje

 

Základní škola a Mateřská škola Sebranice, okres Blansko,

příspěvková organizace

679 31 Sebranice 133

mobil: 739 516 483

IČO: 75022443

e-mail školy: skola.sebranice@seznam.cz

webové stránky: www.zssebranice.webnode.cz

 

Ředitelka: Mgr. Lucie Přichystalová

Zřizovatel: Obec Sebranice

 

Popis školy

 

Kapacita základní školy: 60 žáků

Kapacita mateřské školy: 25 dětí 

 

Podmínky pro vyučování

Výuka se realizuje ve dvou kmenových třídách ZŠ a v jendé třídě MŠ

 

Ve školním roce 2023/2024

navštěvuje základní školu: 26 žáků 

navštěvuje mateřskou školu: 24 dětí 

 

Podmínky pro tělovýchovnou činnost

Výuka tělesné výchovy byla prováděna v provizorní tělocvičně, která se nachází mimo budovu školy – v malém sále kulturního domu, v letních měsících venku na hřišti SHH Sebranice, které se nachází nedaleko školy nebo se využívá výceúčelové hřiště. 

 

Využívání školní budovy pro jiné aktivity školy

V odpoledních hodinách se v budově školy realizuje zájmová činnost žáků formou  kroužků. V letošním roce na škole působí 3 zájmové kroužky pod vedením učitelek ZŠ a MŠ a jeden vede paní Wrubel (kroužek angličtiny)

Využívány jsou také PC v učebnách a interaktivní tabule pro žáky mimo vyučování – v ŠD

 

Vybavení školy

Škola je vytápěna plynovým topením. Učebny ZŠ, místnosti pro ZŠ, MŠ, ŠD jsou osvětleny zářivkami, v ostatních prostorách školy se svítí žárovkami. Schodiště a chodby jsou pokryté podlahovou krytinou z PVC. Podlahy v učebnách jsou kryty parketami, z části PVC a kobercem, ve třídě MŠ je ze dvou třetin koberec a z jedné třetiny linoleum.

Na chodbách a schodišti je dřevěný obklad, stěny WC mají do předepsané výše keramické obklady. V každé učebně je umyvadlo s tekoucí pitnou vodou. Na toaletách je umyvadlo s teplou vodou. 

Lékárnička je umístěna v ředitelně a ve třídě MŠ (v kuchyni).

 

Místnost

Norma

Hodnoty ve škole

Max.počet žáků

I.třída

1,65 m na žáka

72m

30

II.třída

1,65 m na žáka

72m

30

MŠ - třída

1,65 m na žáka

80m

25

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

1 záchodová kabina

pro prvních 20 a započatých 80 hochů

pro 14

 

1 záchodová kabina

pro prvních 10 a započatých 20 dívek

pro 14

 

3 pisoárové stání

pro prvních 10 a započatých 20 hochů

pro 14

 

1 umyvadlo u WC

pro prvních 10 a započatých 20 žáků

pro 14

 

 

Organizace vyučování

Organizace

Začátek vyučování: v 8 hod.

Vyučovací hodina: dodržována délka 45 minut.

Přestávky: 10 - 15 minut

po 1. vyučovací hodině 15 minut

Časové rozvržení učiva, sestava rozvrhu hodin a režim dne vychází zejména ze zásad stanovených RVP pro základní vzdělávání a RVP pro předškolní vzdělávání.

Stravování

Je zajištěno ve školní jídelně, která se nachází v budově školy.

Pitný režim

Pro žáky a děti MŠ je zajištěn po celou dobu vyučování a pobytu v MŠ čaj, který připravuje kuchařka.

Škola je zapojena do celostátního projektu „Ovoce do škol“- jedenkrát týdně žáci odebírají zdarma ovoce nebo zeleninu.

Pohybová výchova

Ve všech ročnících se vyučují 2 hodiny TV týdně. Žáci v průběhu čtyřleté školní docházky absolvují v rámci TV zpravidla 20 hodin plaveckého výcviku a každý rok absolvují žáci 3. a 4. ročníku dopravní výchovu v Blansku.

V průběhu vyučování jsou dle potřeby zařazovány tělovýchovné chvilky (relaxační, kompenzační cviky).

Vycházky a všestranné pohybové aktivity jsou také velice často zařazovány do plánu školy.

Otužování – žáci jsou vedeni k přiměřenému oblékání.

- v MŠ probíhá v letních měsících při pobytu venku aktivita v malém nízkém bazénu.

Způsob zajištění vhodného mikroklimatu:

V učebnách je zajištěna teplota nejméně 20 – 25°C. Teplota povrchu podlahy neklesá pod 19°C. Teplota vzduchu na chodbách a v místnostech pro krátkodobý pobyt neklesá pod 18°C. V letním období je regulována teplota žaluziemi, které jsou nainstalovány v oknech směřujících na jižní a východní stranu. Žaluzie jsou vnitřní, natáčecí a vytahovací. Kontrola teploty vzduchu v místnostech s trvalým pobytem žáků je zajištěna nástěnnými teploměry umístěnými ve výšce 1,2 – 1,5 m nad podlahou na vnitřní stěně místnosti. Při poklesu teploty vzduchu v učebnách, určených k trvalému pobytu žáků ve třech po sobě následujících dnech pod 18°C a při poklesu pod 16°C, z důvodu poruchy rozvodu tepla, musí být provoz zařízení pro výchovu a vzdělávání zastaven, do odstranění závady.

Požadavky na hygienicko-protiepidemický režim

Úklid školy zajišťuje uklizečka, která se souhlasem ředitelky nakupuje čistící a desinfekční prostředky a toaletní potřeby, případně ředitelka školy, nebo jí určená osoba, provádí větší objednávku čisticích a dezinfekčních prostředků ev. vše nutné pro provoz školy. Na žákovských toaletách je k dispozici teplá voda, tekuté mýdlo a papírové ručníky. V učebnách jsou umyvadla se studenou vodou, ručníky žáků visí u umyvadel a žáci si je nosí pravidelně domů k vyprání. (V obodbí epidemie covid-19 jsou zajištěny papírové ručníky ve všech učebnách.)

Úklid je prováděn v rozsahu, odpovídajícím vyhlášce č.108/2001 Sb.- Viz náplň práce uklizečky.

Závěrečná ustanovení

Jeden výtisk provozního řádu je trvale uložen ve sborovně, na místě trvale přístupném všem zaměstnancům školy. Další výtisky jsou umístěny na vývěsce na chodbě ZŠ a šatně MŠ k nahlédnutí rodičům a na webových stránkách školy.

Seznámení s provozním řádem tvoří součást vstupního a periodického školení zaměstnanců školy. Kontrola provádění jednotlivých ustanovení je součástí každoroční veřejné prověrky BOZP.

Změny provozního řádu jsou prováděny podle potřeby, upravený provozní řád se označí datem, kdy byla úprava schválena na pedagogické poradě a podpisem ředitelky školy.

Orgány ochrany veřejného zdraví mohou nařídit úpravu provozního řádu.

Upravený provozní řád byl projednán na pedagogické radě 24. 8. 2020